tirsdag 22. februar 2011

Vi valgte oss bort fra tidsklemma

I dag skulle Leia egentlig vært med meg på jobb, men da jeg hadde et ærend for mye i byen ble hun heller hjemme med Steffi. Fordelen var at hun slapp å vente på meg i bilen og jeg slapp å ha dårlig samvittighet for at hun lå i bilen. Bakdelen er at de to hundene henger for mye i hop og det er bare bra at de er fra hverandre i blant.

Jeg kom hjem lenge etter at jeg hadde planlagt, men en del før jeg bruker og det var forsvidt greit fordi jeg hadde planlagt papirkveld på kontoret Like etterpå dukket opp et ettermiddagsmøte som Dag-Ove måtte på som vi fikk vite om kvart over tre. Kvart over fire hadde vi spist alle fire og da ble Leia puttet i forvaring på hunderommet og jeg og Steffi spente på oss sele og ski og snørekjørte rundt i lysløypa. Det vil si vi luntet og snørekjørte om en annen. Målet er bedre kondisjon på hund og eier til eventuelle vinterjaktprøver. Etterpå tok jeg Leia ut en tur på gårdsplassen for å utnytte øyeblikkene med øyekontakt til å trene sitt utendørs. Det har blitt altfor mange situasjoner utendørs som hun ikke setter seg i. Åpenbart for sterke provokasjoner og at hun har fått lov til å ikke sette seg. Men dette skal vi stoppe med å være bevisst på dette. Vi forsterker kommando innendørs i tillegg.

Da vi kom inn igjen forsøkte Leia å få meg til å vaske gulvet med å velte en nesten full vannskål, da jeg satte den tilbake i vater slurpet hun i seg resten. Hun er bare herlig. Jeg nektet forøvrig ta hintet og nøyde meg med å tørke opp.

Jentene er litt opptatt av noen småfugler som besøker verandaen i blant. Det er stor stas med alt på vinger for en liten valp og storesøster lar seg rive med i begeistringen.

For de som lurer - det blir ingen tur på kontoret i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar