søndag 13. februar 2011

Rapport fra helga - scooter og avans

Helga ble som sagt noe amputert grunnet at løpetiden satt en effektiv stopper for klubbmesterskapet som ble avviklet i tosifret antall kalde og løssnø med veldig sjenert fugl satser vi sterkere på høsten 2011. Steffi og Dag-Ove forsøkte å legge ut på tur likevel, men det ble en kort tur da det var dårlig sikt på Hatter og masse snø i Smørfjord. Vi tok oss like godt en tur til Gerd på Alta hunde og kattehotell og kjøpte litt hundeutstyr i stedet. Gerd ble litt imponert over at vi kjørte så langt for å kjøpe noen produkter som vi liker godt, så fikk vi prøvd ut noen nye - foreksempel er jeg meget fornøyd med den nye klosaksen og kommer til å kjøpe en til neste gang vi er der. Steffi virket også ganske fornøyd. Leia er mest fornøyd med de små griseørene vi kjøpte.

Ellers så har jeg registrert at Leia er litt lite glad i bilen vår når den er i gang. Først relaterte jeg det til at Steffi tidvis er litt sur om hun har lagt seg i buret først, men når jeg hadde de begge to på utsiden skjønte jeg at det er bilen i gang hun ikke er helt fortrolig med. Hun har også hatt sitt første møte med scooter i gang, noe hun heller ikke likte noe særlig. Hun er slik jeg ser det ganske godt bysosialisert, men ser ut som vi skal prioritere dette litt fremover likevel.

Med 24 minus på hytta lengtet vi etter vamrere tider. -10 og vind i Hammerfest er heller ikke det ideele været og vi skulle gjerne fått trent noe mer ute, samtidig så er det en oppfordring til å befeste dressuren innendørs.

Jeg har forresten skjønt hvorfor Leia siste tiden har virket noe treg/uvillig til å gå etter ballen eller andre ting. Jeg har rett og slett ikke hatt øyenkontakt med henne når jeg har gitt henne "ja" og da nytter det liksom ikke. Med øyekontakt virker det som et lite hvisk er nok - jeg får forske videre på dette og kanskje også bli flinkere på å trene på at alt ikke skal skje fra venstre - under jakt kan jo ting like godt skje fra høyre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar