onsdag 23. februar 2011

Å overlate hunden til andre.

Det argumentet man oftest bruker for ikke å skaffe seg hund handler om at man ikke kan reise så mye, man blir så "bøttn" som man sier i Bardu. Nå skal vi for første gang overlate Leias i andre hender for å dra i barndåp. En venninne har vært så elskverdig og sagt ja til å passe begge to hjemme hos oss. I går veide jeg opp mat til Leia i døgnrasjoner, så jeg forbereder meg mentalt. Jeg er ganske sikker på at det er verre for meg enn det er for Leia. Så skal jeg på et par dagers husmorferie mellom jobbytter. Jeg fant ut i høst at det er begrenset hvor lenge det er morsomt å være borte fra Steffi. Jeg er ganske sikker på at jeg allerede etter en dag har Leia-abstinenser som kommer til å kjede resten av selskapet. Det er bra vi bare skal være borte to netter.

Steffi har god erfaring med både å bli passet av venner og å være på kennel. En bra kennel er gull verdt. Vi er alltid trygg når vi overlater henne til Are og Gerd på Alta hunde og kattehotell. www.altahund.no Det mest fascinerende med stedet er at vi alltid lærer noe nytt om Steffi når hun har vært der. Sist gang hun var der hadde hun både bli nyvasket og fått klørne klipt - da er det lov å være imponert. Steffi er alltid så lykkelig når hun går av gårde med Are - det er godt og litt vondt for det hadde jo vært hyggelig om hun i det miste hadde sett seg litt tilbake :)Det er greit å ikke alltid måtte ty til venner selv om de oftest sier ja og jeg vet de har det bra. Skulle bare ønske hundhotellet var litt nærmere.

Ellers har Steffi og jeg vært på en ny snørekjøretur. Det er mildt og fint. Leia har god trening i være alene en halvtime-time. Det synes jeg er helt ok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar