onsdag 5. desember 2012

Dogsemode on

Uten for å bli så veldig intim skal dere få et glimt fra soverommet. Jeg la meg først og leste et gammelt fuglehunden. Til min forskrekkelse fant jeg et intervju med Nina Kjeldsberg som jeg ikke husket å ha lest og hun problematiserte dette med jakthund og prøvehund. Da Jon kom sa jeg med en gang - jeg vet ikke om jeg er enig i at den gode jakthunden er en god prøvehund, men den godt prøvehunden er derimot en god jakthund. Jon lo lenge før han sa du er så tilbake i dogsemode. Det er nok en korrekt analyse. Nå er vi tilbake der at dagen går med på å kondisjonstrene, mentaltrene for noen også kalt lydighet, blogge og tenke litt på fuglehundklubben. Kort fortalt er vi vel tilbake der fuglehund opptar det meste av fritiden.

I dag forsøkte vi en ny vri på kondisjonen. Leia og Cali dro i tospann. Jammen dro ikke den lille med seg den store og sammen ble det ganske effektivt sammenlignet med bare Leia i går. De to andre syntes som alltid det var dypt urettferdig at det var en aktivitet de ikke fikk være med på. Embla grunnet løpetid. Sam fordi vi fortsatt verner om hoftene hans. Det blir nok ikke noe trekking på ham før til sommeren. Nå er det foring så er det trening og kos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar