tirsdag 1. mars 2011

Ny måned og nye muligheter

Man kan undres om noen ikke har bedre ting å ta seg til enn å oppdatere bloggen, men minuttene med tastaturet er ren refleksjon og refleksjon er viktig en gang i blant. Noen snakker før de tenker, jeg både skriver og snakker mens jeg tenker.

1. mars en ny måned og spørsmålet er om måloppnåelsen for februar er nådd. Nei - vil jeg si. Det har vært en del kaldt vær og andre distraksjoner i februar, men "sitt" som var det store målet for februar burde sittet bedre. Hun kan kommando og hun sitter stort sett til hun får beskjed om noe annet. Vi har øvd inn hurtighet. Det som gjenstår er å få henne til å gjøre det når hun har fokus på noe annet og hun er ikke så lydhør for verbalkommando som for håndtegn. Begge deler er viktig i fuglesituasjoner - om ikke det viktigste etter at fuglen er funnet. Jeg tror jeg er litt skuffet over at jeg ikke kom lengere, men jeg vet det ikke er Leia sin feil. Skulle jeg ønske meg en ting var det at hun ble fortere oppmerksom på meg når vi var ute, men det er jo så mye spennende ute og snakker jeg til henne har jeg oppmerksomheten, så kanskje jeg klager uten grunn.Jeg føler litt på at progresjonen har stoppet litt opp, men hun er snart 5 måneder og hun skal vel egentlig bare vokse.

I morgen er det 2. mars og jenta er 5 måneder. Det blir nok ikke noe kalas da. Nå skal jeg pakke henne i bilen og ta henne med å trene litt før hun skal slappe av mens jeg er på møte før vi skal til veterinær for neste rabiesvaksine. Så er det valpesosialisering i kveld.,

1 kommentar:

  1. du,"...klager uten grunn?" Det har jeg aldri lagt merke til.

    SvarSlett