fredag 4. mars 2011

Alt som betyr noe er relasjoner og følelser

Det har vært rare dager med storm og en del sykdom i familie og andre nære relasjoner og det gjør noe med oss. Så kom den tragiske ulykken med 3 døde ungdommer som preger hele byen. Opp i dette kan det nok være litt vanskelig å være hund. Det har blitt mindre tid til stimulering enn man kunne ønske og for Steffis del hadde det nok vært gunstigere med noe mer apporttrening, men hundene virker fornøyde likevel. Når det røyner på er det helt greit å finne trøst i en myk hundepels.

Leia og jeg hadde en samtale i går om at det var på tide at hun kunne begynne å gå trapper, men vi ble enig om at vi kan bære henne litt til, men i dag hadde hun i alle fall forbena på trappetrinn nummer to så det er vel et tidsspørsmål før hun går trappen. Likevel minner jeg meg selv på at denne trappen er noe vanskeligere enn den Steffi begynte å gå i. Antisklibåndene ligger klar så vi får se om de kommer på i løpet av helgen. Jeg tror det er litt av Leias karakter som gjør at hun ikke haster opp trappen. Hun er lykkelig, glad og spretten, men samtidig litt forsiktig. Det skulle forresten bare mangle - hun har før forsøkt å forsere trappen og fått et skikkellig nei. Tidvis tenker jeg at vi har litt annerledes gemytt jeg og Leia, jeg hadde nok ikke hørt på øvrigheta. Men det er vel derfor vi er så bra i team.

Vi får se om vi utsetter evt. hyttetur. Akkurat nå ser man bare tidvis lyktestolpene på andre siden av veien.

Første uken på medisinstudiet siterte Mads Gilbert gamle Arne Næss som uttalte at alt som betyr noe er relasjoner og følelser. På en dag som dette er det ekstra grunn til å ta vare på hverandre:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar