torsdag 16. august 2012

En ny standard for omsorg

Jeg fikk et takkekort hvor det ble satt en ny standard. Jeg ble takket for nesten like god omsorg som jeg ville gitt Leia, og det var et kompliment. Det er vel noe i det. Ferien i år er lagt opp etter hva som er best for Leia og de andre hundene, ferien i fjor var lagt opp rundt å få Leia i fugl og få felt fugl for Leia. Den store utgiftsposten i år på feriebudsjettet er Leia og Calis lavlandstrening. Man kan absolutt bli hundegal. Vi bruker veldig mye tid med hundene, er det nødvendig å bruke så mye tid sammen med hundene? Det er det sikkert ikke, men de er en del av familien. Samtidig forsøker vi å være så bevisste som mulig hva vi gjør i den tiden vi tilbringer med dem.

Jeg har for det meste konsentrert meg om Cali. Vi har trent mye alene som vi ble oppfordret til. Her om dagen så Jon oss på avstand. Han gjorde en observasjon, jeg kommuniserte for mye med henne uten å ha øyekontakt. Det er dette som er luksusen, sjansen til å trene alene samtidig som man  får observasjon og tips til hva man kan gjøre annerledes. Vi har blitt mer bevist etter det. Cali trenger fugl så vi gleder oss til båndtvangen blir opphevet.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar