søndag 24. juni 2012

Very Good

Leia fikk very good i helga, det var det hun trengte og vi er fornøyde med det. Hun kan sikkert få excellent når hun er blitt litt eldre og lagt seg litt ut, men hun er den fineste engelsk setteren i flokken vår og det holder forsåvidt lenge. Den største nyheten fra helgen er vel forsåvdt at jeg har klart å overbevise meg selv om at vi skal forsøke å kjøre et kull på Leia. Vi får se hvem som blir hannhund, men hun skal settes i avl. Jeg har bestemt meg for å lete etter egenskaper i denne rekkefølgen: Gemytt, helse, jaktlyst, reviering. Uansett hvem det blir tror jeg det blir en spennende parring. Målet vil helt klart være den perfekte jakthund og den beste prøvehunden. Ambisjonene er på plass, men når man først har bestemt seg for å avle på henne er det for å tilføre rasen noe utenom det vanlige. Det er mulig det blir nærmeste året, vi får se. I forbindelse med hundeutstillingen i Alta hadde vi en aldri så liten handelslekkasje til Gerd og Are på Alta hunde og kattehotell. Jeg finner alltid mer enn jeg skal ha, og i dag har vi fått testet både snacks og utstyr. De nye selene deres er fantastisk og helt idiotsikre, det er ikke tvil om hvordan de skal tas på og hvordan de skal sitte. Jeg digger dem og hundene virker også fornøyd. En lang helg går mot ende. Nå får vi vel bare bestille time til PRA-testing.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar