mandag 4. juli 2011

Tøffere enn toget

"Jeg heter Leia. Jeg er 9 måneder. Jeg drar min eier fra vettet. Jeg vet ikke hvordan jeg gjør det. Jeg er meg selv. Jeg er veldig glad i eieren min, men liker å gjøre som jeg selv vil. I alle fall glemmer jeg etter en stund hva jeg ble fortalt." Jeg er sikker på at Leias selvbiografi ville startet slik. Det er nettopp dette - Leias manglende evne til å huske evt etterleve hva som ble fortalt som har vært gjenstand for frustrasjoner denne første ferieuken. Leiajenta mi som jeg tidvis lurte på om var litt myk og burde tas på med silkehansker for meg til å rive meg i håret og jeg vet snart ikke hva jeg skal ta meg til, men hun er en fantastisk hund. Jeg ser potensiale i alle fall for hunden...

Jeg kjenner jeg er i tankeboksen med tanke på strategien resten av sommeren... Usikker, usikker, usikker. Leia er i alle fall mye hund, men det er vel slik det blir når man kaller opp hunden etter barndommens store idol - krigerprinsessen. Mon tro hva det blir i marken?

Jaktprøvetreningen fortsetter. Denne helgen har hun tilbrakt ca 20 timer i bil. Hun har klart opp i 5 timer sammenhengende uten å bli bilsyk. Vi har vel knekket koden til bilsykheten. Den heter å hvile i bil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar