fredag 15. juli 2011

Det årvisse sommertegn i Hammerfest

Etter at jeg fikk hund har det tilkommet et nytt sommertegn i Hammerfest. Det er den dagen i juli da man må ta på seg boblejakken for å orke å være ute med hunden. Her sitter jeg og skriver under et teppe i fullt vinterullundertøy - sommeren er her.

I helgen har jeg hatt det vanskelige valget mellom helgevakt med hundefri eller helgevakt med hund. Det første alternativet er det klart foretrukne for hunden og for min samvittighet, men det ble det siste. Rasjonalet var at dersom jeg får tid til å trene en økt hver dag gjennom helgen så har jeg fått de øktene. Man kan håpe på å våkne tidlig i morgen og få en økt da også før jobb. Mirakelenes tid er ikke forbi.

Det var en bra økt. Leia sitter bra. Håper hun lar seg stoppe i fugl. Jeg har tro på det. Hun er litt vill og upresis i innkalling og tidvis nonchalant. Målet er å få dratt det inn i løpet av de neste 7 dagene, så får vi litt finpuss. Jeg innrømmer her jeg sitter at vi ligger langt etter de ambisiøse målene jeg og Leia hadde i treningsdagboken. Den har blitt borte og det er kanskje like bra...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar