mandag 31. oktober 2011

I dag sto vi opp før det var lyst og satt og ventet med tekoppen på treningslys.

Cali og jeg har trent passivitet, sitt og hatt sosial bytrening. Cali er en drøm å ha med seg til byen. Det var definitivt ikke siste gangen.

Leia og jeg hadde en økt først med dummy og så med rype. Vi hadde friskt i minne gårsdagens økt hvor hun til slutt tok seg noen æresrunder. Dummy-økta hadde spesielt en interessant episode. Hun fikk ja og reiser friskt og ikke djervt. Så får hun sitt like ved dummyen. Så ble hun kalt inn. Først forsøkte hun å ta med seg dummyen og fikk nei, etter det kom hun inn med en gang. Når hun da til slutt fikk lov å ta med seg dummyen valgte hun å komme inn i stedet for å hente den og ta den med seg inn.

Hun er litt tilbake der hun var når hun var valp. Hun blir usikker og vil ikke feile. Det er nå det gjelder å ha fingerspissfølelse. Samtidig var det så mange lyspunkter at hun fikk store mengder ros. Det var ikke mer enn det som skulle til for at hun tok seg visse friheter og begynte å gå rundt, mens jeg var inne og skulle hente rypa. Da hun spankulerte rundt i hagen etter eget hode da jeg kom ut viste jeg henne rypa og gikk inn med den igjen - litt mye forlangt at hun skulle forstå at hennes "forbrytelse" førte til at hun ikke fikk leke med rype.

Vi fikk noen runder med rype også. Det ble gode øvelser.

Det jeg har nå er en hund som samarbeider. Vi er et team. Hun vil ikke feile. Jeg innrømmer at jeg gleder meg til å ta henne med på fjellet for å se om ting sitter. Jeg kan nesten ikke vente.

P.S siste oppdatering i forspørsmålet. Alta hadde ikke Leias for inne, så det blir nok Karasjok på torsdag. Specific bør være ekstremt mye bedre enn det andre...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar