torsdag 27. oktober 2011

det var den maten

Hundefor, det virker som et tema man aldri blir lei av. Leia har hatt god matlyst gjennom jakta og etter jakta og har spist mer av høyenergiforet til Specific enn det jeg så for meg. Det betyr at jeg har følgende problem. Fortsetter jeg på Specific som forsåvidt er både dyrt og vanskelig å få tak i. Teller at Leia har hatt avføring minst tre ganger i dag med noe varierende konsistens, hadde to ganger i går med god konsistens. Hun har fått litt mer på ribbenene nå enn da hun bare spiste valpeforet til royal canin til tross for at det hadde minst like god fettprosent spiste hun dårligere.

Hvor mye umake er det rimelig å gjøre seg for å finne det rette hundeforet? Hva er det rette hundeforet? Vil ikke hunden spise uansett bare den blir sulten nok? Hvor mye påvirkes pelsen av for?

Man har stort sett oversikt hva venner forer med. Jeg gjør meg alltid noen betraktninger. Jeg har lagt merke til at flere av Bretonvennene bruker Troll, det er også det foret man har brukt i lokalavdelingen til hundeklubben vår så da må det vel være et godt for?

Jeg får tenke litt til, men det blir sikkert en oppdatering når man bestemmer seg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar