fredag 28. oktober 2011

Den egentlige kostnaden med å ha hund

Valpepris er en ting, for, forsikring, utstyr og for mange den uendelige lista over ting som hunden har spist opp. Leia var en flink valp. Riktignok spiste hun på noen ulltepper i ny og ne som valp, men jeg hadde latt henne ligge på disse så jeg tok ikke det så tungt. Men akkurat som slagbjørn som har fått ferten i kjøtt, så hadde Leia fått ferten på ull.

I dag etter kloklippen så jeg noe som hang og slang i buret. Noe mørkt noe. Joda, Brynjejakka mi hadde byttet modell og den ene armen var blitt merkverdig mye kortere. Riktignok har jeg lurt på hvorfor jeg har to ulljakker og tenkt at jeg nok hadde en for mye, men jeg hadde ikke tatt høyde for at Leia skulle hjelpe meg å velge. Litt irriterende at hun tok den jakka jeg er så glad i.

Så hva er enden på dette. Joda, valpeprisen er en ting, men totalt sett koster det uendelig mye mer. Men jeg teller ikke kronene jeg har brukt på Leia. Jeg hadde helt sikkert brukt de på noe mye mindre nyttig enn jenta mi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar