onsdag 17. juli 2013

Where to go? What to do?

Jeg vet hva målet er. Hvordan skal man komme seg dit? Hvorfor gjør man som man gjør og ikke som man skal?

I går hadde jeg en fantastisk økt med Cali og en ikke så god med Leia. Så skal man gi seg på topp, men det gjorde selvfølgelig ikke jeg, ble bare så utrolig ivrig. Det er så gøy å jobbe med hund og det er så gøy når man får det til. Så er det rimelig frustrerende når det ikke går så bra.

Så kommer Jon hjem og da kan jeg fortelle om dagens opplevelser og så får man tips til hvordan man kan jobbe videre og sånn går dagene. Jeg er utrolig heldig som har en dag-til-dag-coaching, selv om det kan gå litt mye i hund i hverdagen.

Dette med å definere målet er jeg blitt mer og mer opptatt av. Nå trener jeg ikke om jeg ikke har et mål. Trening uten mål blir en slags herding og jeg er heller ikke konsentrert om jeg ikke har et mål.

I går var den store påmeldingsdagene. Diverse hunder ble meldt på tre prøver, med muligheter om flere. Jeg kjente at ved å gjøre det følte jeg litt ekstra press til å trene. Det blir en spennende høst, men det blir skummelt å ta steget over i de dressertes rekker. Jeg har bare stillet i UK. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar