onsdag 10. juli 2013

Den humane jakten

Breton landstreff er over for denne gangen og hvilket arrangement? Komiteen kan slå seg stolt på brystet - det var flott gjennomført og også her var det rom for konkurrenten i oss.

Jeg meldte på Cali på apportkonkurransen i siste liten. Hun skjønte overhodet ikke oppgaven og jeg bestemte meg for ikke å mase på henne i og med at jeg ikke er ferdig med apporten. Jeg tenkte at dersom hun skjønte den har hun farten til å gjøre det store. Embla's intelligens var med på å felle   henne, men hun gjorde det absolutt bra og fikk en hederlig 5. plass tror jeg det var. Enda større stas var det at Bekkauren hundene opptok halvparten av plassene i finalen. Vi slo oss litt på brystet og sa at det var et slag for dresserbarhet, men ikke minst for tvangsapporten.

En stødig apportør er ikke bare en fordel i konkurranse, men når man skal lete opp skadeskutt fugl er en hund man kan stole på absolutt å foretrekke. Vi snakker om human jakt. Jeg fikk også en del gode tips jeg kan jobbe videre med så jeg reiste hjem mye klokere enn jeg kom - og det er ikke så verst det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar