tirsdag 18. juni 2013

Å se, men ikke ta til seg

TV-en brukes nok litt mer enn det som er fornuftig om dagen, men en av de tingene jeg ofte zapper innom er hundehviskeren eller "leader of the pack". Det er sjelden jeg ser programmet fra begynnelse til slutt, men jeg får alltid med meg et gullkorn.

I går var det ei dame som hadde vært på kurs hos Milan, men hunden var like ille for det. Hvordan kunne det ha seg? Det er da han kommer med gullkornet "Det er forskjell mellom å se og å ta til seg". Dette er en forskjell jeg har fundert mer og mer på den senere tid. Men det er det vi snakker om å gjøre tankegodset til sitt eget. Å se hvordan toppdressører gjør det gjør ikke en selv til en toppdressør over natten. Jeg har vel kommet fram til at veldig mye sitter i hodet. Det er i hodet det begynner. Armen gjør bare det hodet vil. Som en annen fremragende dressør sier på sin video "Du må bestemme deg, helt enkelt." Helt enkelt, men også ganske umulig. I morgen skal jeg bruke tiden på å se litt video...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar