tirsdag 16. april 2013

Ett år etter Arctic Cup: Aldri vært bedre

Fire hunder har en eneste fordel som jeg kan komme på, man evaluerer hele tiden det hundematerialet man har og man blir mer objektiv for hver hund man har i "stallen".

Leia er min "særkullshund" og Jons "bonushund", og i sannheten er hun en bonushund.

Status nå ett år etter Arctic cup er at hun fortsatt er en drivende god viltfinner, har stor motor og står enda nærmere inn på fuglen. Hun er en fryd for øyet og hun er en fryd for jegeren. På de fuglearbeidene jeg har hatt på henne i vinter har hun bare hatt tendens til ettergang i ett og det var etter en djerv avstandsreis så litt bremselengde må man kanskje tilskrive henne. Hun har "alltid" vært god på reviering, men den gode følelsen av at hun jakter sammen med meg er bare ytterligere etablert, blir hun borte så er det fordi hun står i stand en eller annen plass.

Det er snart ett år etter Arctic cup-triumfen, men jeg er helt sikker på at Leia har aldri vært bedre. Hun var en unghund og har nå i sine første "voksne" månedene tatt mange skritt i rett retning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar