onsdag 9. mai 2012

Forsidepikene

Vi visste at vi skulle få et bilde inn i fuglehunden, at vi fikk forside og kommentar var over all forventning. Jada, Leia og jeg prydet forssiden av siste nummer av fuglehunden med overskrift "Leia vant Arctic cup - målrettet ar beid ga store resultater. Bildet er fra høstjakten og jeg er veldig sikker på at det er den første rypen som ble felt for Leia. Det var en stor dag - seier i Arctic var også en stor dag. Målrettet arbeid - tja, jo - Veien blir til mens vi løper... Men jo, Leia skulle bli jaktprøvehund, derom var det ingen tvil. Leia hadde som mål å få 1. UK i alle fall hadde eieren det, men det er som jeg har sagt før - det var før jeg skjønte hvor mye arbeid det ligger i en premie i det hele tatt. 1 UK er jo inngangbilletten til høystatusløpene og for alle Finnmarkshunder er Arctic en våt drøm. Etter at Leia gikk seg ned i klubbmesterskapet har jeg systematisk trent kondisjonen hennes med tanke på at Arctic cup er et utholdenhetsløp hvor man kan forvente tunge forhold og turboføre er en bonus. Det er ikke kondisjonen som har vært den store utfordringen. Utfordringen har vært og få erfaring i fugl. Det har vært skitur, skitur, skitur, skitur, fløyting, banning, ros, skyting, ros. Det har vært stang inn og stang ut og stang inn. Hva er målene? Vi skal delta på det store høystatusløpet sørpå i høst som heter Norsk Derby. Jeg håper vi har en liten breton å stille også på det tidspunktet. Det er en spennende tid. Leia er en spennende hund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar