onsdag 29. mai 2013

Flått, huggorm og pollen - tre grunner for å bli i nord

Vi har vært sørpå en god uke. Litt rart å være helt hundeløs. Det gikk ikke mange dagene før abstinensene kom. Det er en del hunder i sør og vi fikk hilse på flere prakteksemplar, men det gjorde ikke savnet noe mindre.

Jeg fikk også hilse på et annet kryp jeg ikke hadde sett før. Jeg fikk både se og kjenne på en flått og jeg tenkte med meg selv at dette er noe jeg er fornøyd med å være forskånet for. På et tidspunkt undersøkte jeg hele Leia daglig. Jeg var helt sikker på at hadde hun en liten rift et sted var det ferskere enn 24 timer så nøye undersøkte jeg henne. Resultatet av det sitter enda i kroppen for er det en hund som er vant til å bli håndtert og til å klippe klør så er det Leia. Jeg undersøker henne ikke daglig lenger. Sannsynligvis ville jeg gjort det om jeg bare hadde hatt henne. En gang jeg fabulerte om at det hadde vært fint og bodd litt lenger sør sa Jon "du vet at da kan du ikke ha hundene i sofa om sommeren - grunnet flåtten" vi bor fortsatt i nord.

Vi er også forskånet mot huggormen som kan være dødelig for hunden. Det er vel like greit.

Så har vi denne plagsomme pollensesongen. Vi har noe pollen her også, men ikke i disse mengdene og jeg er ganske allergisk så konklusjonen er vel at det er greit i nord. Nå har vi godvær også. Bedre blir det ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar