mandag 11. april 2011

Som hund så eier

Det er ofte mange likheter mellom hunder og eierene. Jeg lurer på om det er min aversjon mot rydding som gjør at Leia ser på som støvsugeren som skrekkobjekt nummer 1. Jeg likte også den tydelige skepsisen Leia viste til langkosten a la "Hei, jeg er 6 måneder og har aldri sett noe slikt før".

Leia er en lykkelig løpsmaskin, der kan jeg ikke finne noen særlig likhet.

Leia vet hva hun vil og gir ofte beskjed om hva hun vil - en viss likhet er vel å spore.

Leia liker å slappe av og til det kan jeg vel bare si amen.

Leia har også en tendens til å tro at beskjeder er frivillig å følge - det har nok skjedd med eieren også.

Noe er genetikk, men etter å ha observert henne daglig de siste 4 månedene og relativt jevnlig før det - er konklusjonen at mye er miljø.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar