lørdag 28. januar 2012

Dette er sikkert siste året vi satser på dette nivået

Broren min ringte. Jeg er ikke fra en hundefamilie. I utgangspunktet har jeg alltid vært skeptisk til hund, ja egentlig litt redd. Da jeg var liten ønsket vi oss hund, vi endte opp med en undulat. Han som ringte ynder å underholde med hvordan de kunne velge mellom å få en søster eller en hund, og de tenkte at det var adskillig mindre jobb med en søster enn en hund. Da ler han og legger til at hunden kunne de i alle fall ha brukt på jakt. Jeg tror også det var mindre jobb med meg enn med en hund.

I alle fall - tittelen på dagens innlegg - var da jeg forklarte han hvorfor det bare blir en svipp innom årets slektstreff - fordi vi satser på å ta mest mulig fri for en optimal opptrening til Norsk Derby - som jeg forenkelt forklarte var norgesmesterskap for unghunder. Etterpå tenkte jeg - hvem er det jeg forsøker å lure? Når vi begynte å snakke om våren 2013 tenkte jeg at en helg i Mars må man kunne avse til ikke-hundlige-aktiviteter da Alfa sier, men plutselig kan vi ha to gode hunder som skal kvalifisere seg til VK (vinnerklassen). Da tenkte jeg "dette er sikkert ikke siste året vi satser på dette nivået".

Ja visst er det galskap. Da jeg forsikret bilen tenkte jeg at jeg kjører jo ikke så mye. Jada, jeg planla å gå til jobb, det har det stort sett blitt lite av, men majoriteten av km man putter på bilen er fordi Leia skal trene. Nå er det lysere ute, i dag så jeg sola. Vi gleder oss til å trene og håper det blir mer og mer snø. Skjønt jeg tviler egentlig på om vinterprøver er noe for meg.

I uken som var kom også treningsmaksinen i hus. Hva skal man med en treningsmaskin når man har hund som skal trenes? Skal man kjempe seg opp bakkene når hundene står må grunntreningen også være på plass. Jeg tviler på at vinterprøver er noe for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar