mandag 23. desember 2013

Da er 2014 planlagt

Terminlistene for neste års prøver kom for noen dager siden, men først nå har jeg satt meg ned for å se på disse. Det ser ut som jeg kan feire bursdag på prøve i år. Vi får se om vi får det til.

Det er et fantastisk apparat som er i gang for at vi skal få dokumentert hundene, konkurrert litt og ikke minst treffe nye og gamle venner. 2013 er nok året jeg virkelig har fått øynene opp for den enorme dugnadsinnsatsen mange legger ned for at prøvene skal kunne gjennomføres på en ordentlig måte. Mest imponert ble jeg av Midt-Troms fuglehundklubb som hadde klart og dra i land et fantastisk arrangement på Senja. Her var det mange involverte som bidro til at vi fikk en fantastisk prøve. De sto selv for alt av overnatting og mat, respekt!

Dette med prøver er litt komplisert for mange. Det er også et moment at det er ikke den billigste fritidsaktiviteten man kan drive på med. Dessuten er det rimelig tidkrevende. Jeg har brukt en del tid til å reflektere over dette. Når man selger valper vil man gjerne at valpekjøperene er med på å dokumentere valpene, i alle fall ønsker man å selge til jegere, og det er opplagt hva man skal si om man vil kjøpe valp. I sommer var vi så heldig å ha besøk av en flott familie fra Sverige som sa de rette tingene da de ringte for å høre om de kunne få kjøpe sin første valp. Ikke nok med at de sa de riktige tingene, de fulgte dem også opp i ettertid. Stoy er jaktchampion og Jon er stolt oppdretter. De viser at det går an.

Vi håper på et rikt rypeår neste år. Vi har vel et slags mål om å prioritere enda mer jakt til neste år og så håper vi på valper. Det blir uansett et spennende år. Man har aldri fritidsproblemer når man har hund. Ønsker alle lesere en god jul og et godt nytt år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar