fredag 9. desember 2011

Uken da ingenting skjedde - eller

Denne uken ble Cali ett år. En flott hund som jeg gjelder meg vilt til å følge videre og som på mange måter kanskje er litt mer min type hund.

Cali kan være tøff når hun må. Hun vil gjerne være der det skjer og er tidvis spinnvill. Samtidig er hun litt forsiktig, liker ikke å bli tatt hardt i. Jeg føler nok at personlighetene våre matcher.

Leia og jeg har trent en del dressur. Særlig har vi øvd distraksjon i de daglige provokasjonene i stedet for å trene ren dressur. Feks kan hun slippe først ut av buret, men må sitte på et sted mens de andre slipper ut. Det er vanskelig for en setter som er så full av lek og liv.

Nå forer vi på specific uten særlig utfordringer. Foret er jo i hus:)

Ellers så planlegger vi nesten 4 hundefrie døgn sammen Alfa og jeg. Blir spennende. Er forsåvidt ikke så lenge mellom hver gang jeg har hundefrie dager;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar