lørdag 10. desember 2011

Planen fremover

Tross lange arbeidsdager for tiden fikk jeg æren av å fore og lufte. Jeg kjenner jeg blir glad inni meg når jeg ser hundene løpe så fort de kan og enda litt til i vilter lek med hverandre. Det er en fin trim for dem. De to små (av størrelse - det vil si bretonene) lager litt mer lyd enn jeg setter pris på under lek, men da vet man i alle fall hvor de er. Det er flott at de trimmer seg selv. Stort sett respekterer de også hagens usynlige grenser.

Jeg kjenner jeg brenner litt etter å komme i gang. Vi får se hva vi kan få til i løpet av desember og vi får se hva januar bringer. Det har gått en del i renovering for Alfas del og vi har trent en del grunndressur og tenkt en del. Jeg forsøker i større grad enn før å utnytte de naturlige provokasjonene i hverdagen for å få Leia til å forstå at sitt er sitt - det gjelder ALLTID og inntil ny kommando er gitt.

Trener litt av det samme med Cali som ofte har en tendens til bare å stoppe opp å legge seg ned når sittordren kommer. Jobber litt med henne også.

Jeg drømmer om litt duetrening på vei hjem til jul, men vi får se hva som lar seg gjøre. Det hadde i alle fall vært stor stas. Kanskje ville Leia ha størst utbytte av det. Cali trenger å våkne.

Så er det å utnytte helgene fremover. Vi har snart fri en uke vi jentene, men det er jul og det er også litt annen logistikk som må ordnes, men vi håper å få oss noen turer. Det blir nok ganske lite prøver i vinter. Blir nok mest UK og i nærområdet. Tja, vi får se. Først får vi se om ikke noen burde få løpetid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar