mandag 16. juli 2012

Lenger enn Norsk Derby

I går var en liten valp og hans eier på besøk og det ble naturlig nok snakk om Arctic cup 2013. Jeg kjente at jeg var litt der at alle planer på en måte stopper etter Norsk Derby. Kapasiteten rekker liksom dit, og noen vage planer om at Leia kanskje skal få seg en AK-start eller maks fire. Jeg kjenner også at jeg begynner å helle mot at Cali ikke får 8 kvalifiseringsforsøk til Norsk Derby, men heller seks. Vi får se, det er ennå oppe til diskusjon og mye blir nok avgjort i løpet av August, eller det vil si det meste blir avgjort i August. Dagene blir kortere og kortere uten at vi merker så mye til det. Men tiden går skrekkelig fort. Den tiden vi skulle brukt på å trene oss i form ligger vi helt utslått i varmen og tenker at aldri skal vi flytte til feil side av polarsirkelen. Vi blir her i vårt flåttfrie, kuldeinfiserte myggland. Dessuten er det så lite huggorm her. Jeg chattet litt med enn venninne i går og fikk litt dejavu når jeg kunne fortelle at alt vi gjør akkurat nå, inklusive det lille som er av familieevents legges litt opp og rundt dette ene at Leia og forhåpentligvis også Cali stiller på startstreken i Norsk Derby. Det var som et lite ekko fra i vinter da familiepåske og andre events ble ofret til fordel for Arctic cup. Også det faktum at fire hunder og 7 voksne og tre barn på 50-60m2 kan bli i meste laget selv for de tålmodige. Nå håper vi bare på litt kaldere vær så vi får oss litt trim. Mulig vi tar en slow sykkeltur til et vann og får litt vanntilvenning. Man kan ikke bare ligge og sløve når man skal stille i Norsk Derby.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar