fredag 20. juli 2012

bekkauren.com

I dag har jeg brukt litt tid på å oppdatere og redigere hjemmesiden. Hvorfor ha en hjemmeside og hvorfor ha en blogg? Hjemmesiden er vår fremstilling av våre hunder, og ja, det er nok spesielt med tanke på fremtidig avl. En annen ting er at det er en fin måte for meg å sortere på og reflektere.

Bloggen? Tja, hvorfor blogge, og hvorfor blogge i stillhet? Det ble påpekt da Leias første artikkel var på trykk i fuglehunden at jeg ikke hadde lagt ved adressen til bloggen, men den var nevnt. Artikkelen gav ikke spesielt mange flere lesere, men jeg ser at det er jevnt over er flere lesere nå. Rasjonalet for ikke å legge den ut var at jeg ikke var sikker på hvor mye jeg kom til å opprettholde den, mange hundeblogger bærer preg av at man var skikkelig ivrig i starten, men så kom hverdagen inn og tiden ble kortere og kanskje ble interessen i hunden mindre - hvem vet?

Samtidig har jeg flere ganger problematisert de mulighetene og utfordringer internett gir når det kommer til våre hunder. For de aller fleste hundeeiere er hundene veldig viktig, selv om det er "bare en hund". Det er en levende skapning som man har opplevd mye med og som man har sagt ja til å ha ansvaret for. Det skaper helt spesielle bånd. Jeg tenkte at Leia skulle bli en prøvehund og en god jakthund, jeg hadde ingen mål med avl. Det hadde jeg ikke engang etter Arctic cup. Jeg fikk det ikke så lenge etter, men det er en helt annen historie. Hadde jeg begynt å blogge i det hele og det store dersom jeg tenkte at jeg skulle avle på henne? Jeg tror ikke det, men jeg har før vært inne på dette. Skal jeg avle på Leia er ærlighet viktig. Valpekjøpere vil få sannheten om moren - hva er sannheten? Sannheten er at hun er en flink hund, men jeg har gått noen runder med henne og jeg har hatt fantatisk hjelp på veien. Bloggen er den nakne sannheten. Det er frustrasjoner. Det er glede. Det er betraktninger. Det er oppturer og nedturer. Bloggen er et hundeliv, men den har gitt meg veldig mye. I blant er det veldig morsomt å gå tilbak i tid og se at - ja sånn var det på den tiden. Da ser jeg at selv om det ikke er stor forskjell fra dag til dag er det stor forskjell når man ser tilbake i tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar