torsdag 20. november 2014

Å ikke lykkes

I går gjorde vi en ting vi aldri har gjort før. Vi så opptak av hundehviskeren sammen, Jon og jeg.

Mange gode poenger og i dag skulle vel noe utprøves og trenes. Hundehviskeren er litt som all endringsadferd - det handler om å endre adferd totalt ikke bare når man er på jakt eller når man skal trene dressur.

I dag skulle det trenes. Jeg er heldig for jeg har alltid en god mulighet til å få tilbakmelding. Jon har helt rett - min utfordring er å være "på" hele tiden. Jeg er fortsatt for dårlig til å forberede meg på at de ikke gjør som de skal.

En annen ting jeg fant ut når jeg skulle trene var at det var vanskelig å finne gode provokasjoner. Så det viktigste er nok å ta vare på de provokasjonene man her til enhver tid, for eksempel ved foring. For å eksemplifisere roper jeg gjerne på alle tre samlet i stedet for å rope på en og en slik at de lærer å være oppmerksom og holde igjen. Det er alltid noe å bli bedre på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar