torsdag 7. august 2014

Let the fun begin

I dag har værgudene holdt oss innendørs tross gode forsetter om å trimme. Jeg innser at en utfordring i en oppkjøring er å få nok hvile på både oss og hundene. Det er noe som heter restitusjon. I dag restituerer vi ordentlig.

Så mens hundene hviler har jeg organisert en hel del. Nå er jaktprøvene fram til jakta påmeldt ,forutenom en, og vi har bestemt oss for overnatting alle de stedene vi skal. Ikke minst er barnevakt i boks.

Så mange ganger har jeg tenkt at dette blir siste året vi satser på "dette nivået", men i år blir det lavsatsing. Skjønt lavsatsing og lavsatsing, vi skal fortsatt kjøre en del mil og stille på en hel del prøver. I år blir det verken høystatusløp eller NM. Ikke minst skal vi kose oss masse i jakta. Jeg har utrolig mye moro med hundene hele året, men man kommer ikke bort fra at det er noe eget når det begynner å bli noen drag av høst i lufta, kveldene blir mørkere, bærene blir modne - og vi har likevel et helt annet fokus. Det er da målrettet jobbing gjennom ett år skal kuliminere i utrolig mye kos.

Jeg innrømmer gladelig at jeg allerede har begynt å se på 2015 - hvor og hva vi skal stille da, og kanskje blir det et kull eller to. Det blir tidvis litt mye hund, men jeg har også vært nær ideen om å legge jaktprøvene på hylla for en stund. Skjønt rastløsheten ville nok kommet hver eneste høst og i stedet for å få sin utløsning etter 20. august og 10. september ville nok humøret bare nå et lavmål. Så vi fortsetter med denne lavgradige satsingen, og tenker at "jo visst kommer vi sterkere tilbake senere, og nå skal vi bare kose oss".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar