torsdag 1. mars 2012

Å melde på eller ikke melde på

For de som har fulgt oss husker dere kanskje at Børselvprøven høst ble det ingenting av. I felt hadde Leia støkket og gått etter, støkket og gått etter. Nå er det snart Børselv vinter og vi skulle "reise kjærringa", vise at vi var klar - også er vi kanskje ikke det. I dag går fristen for påmelding ut og vi er ikke meldt på. Jeg har hatt Leia i mindre fugl enn jeg setter pris på av ymse årsaker, men også denne helgen stikker jobben min kjepper i julen. "Alle" er syke så det blir ekstravakt på lørdag og mindre tid i fjellet enn planlagt, umulig å si hva Jon vil finne på, men Leia er jo mitt prosjekt liksom. Magefølelsen er sånn 30% - jeg tror at hun søkesmessig holder mål, litt usikker på formen om hun får supertungt føre, men det har blitt den treningen det har blitt. Veldig redusert grunnet min sykdom. Det er dette i fugl. All erfaring hittil sier at hun vil holde, men det er lenge siden hun har vært i fugl på ordentlig og jeg skulle så gjerne sett at ting holdt.

Hun har også vist seg noe langøret siste tiden så i dag trente vi ren dressur og alt sitter som det skal for det meste. Det mest minneverdige øyeblikket i dag var når hun satt og ventet på å få hente rypen, men da hun ikke fikk sitt ja sendte hun et langt blikk bak - det gledet den andre delen av ekvipasjen. Den morsomste episoden i dag var da hun ignorerte min ordre da hun fikk et kraftig nei spratt hun tilbake til dit hun fikk sittordren og var helt eksemplarisk. Her burde jeg vært rask og korrigert, men jeg var så lattermild. Leia er så utrolig mye hund.

Vi har hatt en samtale rundt kjøkkenbordet i dag. Litt om status og veien videre. Jeg innrømmer at Leia har vært mye jobb, både fordi Leia er Leia og fordi jeg har gjort veien lengere enn den hadde trengt å være. Leia er uansett en hund jeg er stolt over å kalle min.

Blir det Børselvprøve? Det vil dere få vite neste helg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar