tirsdag 27. mars 2012

Da skiftet vi navn - og hvorfor ble Leia Leia?

Bloggen har fått nytt navn da jeg innser at det blir litt mye bretonstoff til å holde på navnet Setterliv.

Ny adresse er derfor heretter bekkauren.blogspot.com

I dag har vi vært på trening bare 2 timer Cali og jeg. Vi så noen fugl og Cali var rolig. Hun har et behagelig format på søket, men jeg ser at hun nok har godt av en dags pause og i alle fall begynner jeg å kjenne det i bena. I morgen blir det hviledag.

Leia hviler på laubærene sine.

Embla løper.

En ting jeg har filosofert på er hvorfor Leia ble Leia. Dog falt mange brikker på plass da jeg så faren i aksjon. At Leia har arvet deler av utseende har man aldri vært i tvil om, men jeg tror hun har arvet det meste. De har samme fart, samme trykk og tar jeg ikke mye feil vil jeg si samme vilje.

Men hvorfor Leia ble Leia og ikke ble lemenjeger nummer en og hvorfor hun har utviklet et godt stort sett selvstendig søk - jeg lurer på om det er alle turene våre i fjor vinter. Hvor vi lå i camp på Skaidi. Gikk en time eller to på morgenen og en time til eller to på ettermiddagen. Visst kom vi i utrolig lite fugl. Vi så vel strengt tatt aldri fugl på disse turene. Men Leia søkte villig og gikk fint i god kontakt. Jeg har spurt meg selv i ettertid om det er her nøkkelen lå. Vi prøver det samme på Cali så får vi se hvor vi havner.

Eller så har eieren av Leia begynt å gruglede seg til Arctic cup. Det blir utrolig spennende. Der kan det absolutt gå begge veier. Jeg er sikker på at Leia kan gjøre det bra og jeg er sikker på at hun kan bli kastet ut også - så vi får se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar