onsdag 24. august 2011

E det mulig det umulige?

Båndtvangen er opphevet. Utfordringen er klar. Leia skal stoppes i fugl. Jeg er sikker på at det kan skje. Jeg er usikker på når jeg kan få det til. Leia og jeg har ferie nå. Planen var å trene, trene, trene - fuglearbeid på fuglearbeid.

Jeg sitter i sofa og blogger og Leia ligger i buret. Status så langt: Ettergang. Uvisst om hun tar stand, men Leia flyr etter rypa som hun ikke tar igjen og sist hun ble observert springende etter en rype viste GPS tresifret antall meter. Det ble lite skryt. Det positive er at hun vurderte å stoppe før jaktlysten tok helt av. Målet er å ikke la henne rampe mer.

Så ja, jeg overlot henne i mer kyndige hender, men det ble ingen fugl. Vi ligger sånn sett etter skjema. Målet var å få henne klar til Børselvprøven som er om ca 10 dager. Det eneste som er helt sikkert er at jeg ikke kommer til å stille henne da. Vi får se hva som skjer i løpet av September.

Tidvis virker det som en helt umulig oppgave å stoppe henne i fugl. Det som virker helt sikkert er at det er en tøff hund og at jeg ofte blir for forutsigbar for henne. Til dette vil jeg nok legge til at Leia er smart. Noen vil protestere og det er vitset mye om Setterhjernene. Men Prinsessejenta mi skjønner når mye - særlig om korreksjon. Jeg har bestemt meg at det er jeg som vinner til slutt, men veien har blitt lang. Triumfen vil bli desto større.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar