tirsdag 29. oktober 2013

Long time, no news?

Det er lenge siden det er skrevet noe nå. På mange måter reflekterer det litt hvordan den siste tiden har vært.

Det har vært mye utenomhundlig som har skjedd. Hverdagen har tatt en ny form og det har krevd  både tid og energi.

Likevel - vi har hatt tid til en hel del. Vi har vært på jakt, men fuglen gikk på lang avstand og gjerne i flokker.

Størst på hundefronten er riktignok at Sam har flotte A-hofter. Vi er meget fornøyd med det. Han er resultatet av en spennende parring og jeg tror nok at han kan gi et viktig genetisk bidrag til den flotte bretonstammen vår.

Vi har sittet litt  på gjerdet angående om vi skulle delta på det siste høystatusløpet for unghunder i høst. Det ble til at vi ble sittende og nå virker det ganske opplagt at det ikke blir noe. Litt synd. Jeg husker fortsatt det første komplette fuglearbeidet til Sam som var på rapphøns. Det var første gang han slo Leia i fugl. Reisen var djerv. Stoppen var kontant. Det er Sam i et nøtteskall. Han er hund for de store fuglearbeidene.

Det har vært en lang høst med mye hund. Det er mye som skal fordøyes. Jeg har lært masse av å jobbe med hund, men jeg tror ingen høst har vært så lærerik som denne. Det har vært intenst. Jeg er ikke en gang sikker på hva jeg har lært. Tror jeg finner det ut etter hvert. Du kan være med på min tankereise i vinter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar