onsdag 8. februar 2012

Vi trener til klubbmesterskap og Artic Cup

Vi har en veldig moderat terminliste for vinteren, men første mål er klubbmesterskapet hvor det skal høstes ære. Leia nådde ikke opp i høst, dette er siste gangen hun kan gå klubbmesterskap i unghundklassen. Høsten 2013 er hun to år. Cali kan vi kanskje få med til høsten. Dette er altså ikke noe vi tar lett på. Det var derfor med tungt hjerte vi bestemte oss for å dra sørover noen dager på bekostning av trening til klubbmesterskapet, men været var delvis på vår side. Det vil si 20 minus og storm i kastene er ikke ideele treningsforhold for en fuglehund så vi ville fått gjort minimalt her også.

I dag var vi på banen igjen. Jeg, Leia og Cali. Leia går som et skudd. Tar for seg. Finner fugl og deretter og ut er historien litt blank. Det var lite fugl i dag. Det var enda mindre snø så det ble på føttene. Leia fant et lite kull der Cali har funnet et større før. Dette høres ut som en reprise av forrige treningshelg, men jeg så bare fuglene. Det vil si etter en stund så jeg Leia som forfulgte friskt og uanstrengt. Da tok jeg tenning da.

Vi fant ikke flere fugl i dag. Vi er derfor like klok, nesten. Leia lot seg avbryte i forfølgelsen - det gjorde hun ikke for et halvt år siden. Hun søkte som en meget erfaren Breton hun deler hushold med og hun holdt god kontakt med sin fører. Når jeg mistet henne fant hun meg - og vi hadde en god GPS-løs økt. Mest fordi jeg ikke har den tekniske tålmodigheten til å få den med meg.

Cali - hvordan gikk det med henne - hun viste et flott unghundsøk, men fant i dag dessverre ikke fugl.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar