søndag 26. februar 2012

Gåen i beina

I går var vi ute på tur alle fem. Det var Embla som var gårdagens store viltfinner. Leia sekunderte, og det var jo snilt, men en viltfinner bør da helst være først. Så er det jo et faktum at Embla har 6 års lengere erfaring enn Leia og da er det kanskje greit. Det er fin trening å øve seg mot makker. Vi er der nå at jeg synes det er greit.

Det var imidlertid jobbeføre med mange cm nysnø. Hundene løp og de svømte. Vi dro til byen i går da jeg skulle på ekstrajobb i dag, men da jeg kom på jobb var jeg overflødig så vi tok av og dro på tur i stedet. Var det jobbeføre i går var det verre i dag. Det var en kamp, men hundene gikk, og huhei hvor det gikk. De fant ingen fugl og det var ingen spor, men det gleder å se hunder med et slikt pågangsmot som ville. Utrolig stolt. Den som viste mest glede var kanskje lille Cali. Det endte med at vi skilte lag et stykke og jeg gikk med Cali alene. Cali var god på innkalling, men i likhet med de store kom heller ikke jeg og Cali for fugl i dag.

Skiferdighetene bedrer seg, og i dag hadde jeg bare et fall. På det føret som var gav vi oss ganske tidlig, vi tobeinte kjenner det godt så er det ikke så rart at hundene også ligger og er ganske utslokket. Etter at vi kom hjem var det potestell og sjekk.

Vi er veldig stolte over søsteren til Leia Skaididalen's Rosa som fikk 2. uk i går - foreløpig 100% premiering, noe Leia ikke har klart. Jeg er ekstra stolt da det var Rosa som var min klare favoritt i kullet og jeg trodde nok at det var hun som skulle bli min. Hun virker å ha det fantastisk på Finnsnes - men jeg tenker på henne i blant og håper å se henne i løpet av året. Alltid nysgjerrig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar