torsdag 11. juli 2013

De gale hundefolkene

Før jeg fikk hund selv hørte jeg om noen som planla ferien etter utstillingene og som tok fly sørover i romjula for å parre og så fly hjem igjen. Gale mennesker tenkte jeg den gang.

I dag sitter jeg og teller på knappene. Skal man reise sørover i jula? For blir det løpetid med parring i jula så kan sikkert hannhundeier parre på egen hånd, men klarer jeg å holde meg unna? Og skal man la være å bestille billetter når det med stor sannsynlighet kan bli parringsdøgn alle andre døgn enn de døgnene vi eventuelt er borte. Jeg innser det - jeg er blitt sånn gal hundedame. Skjønt det  har jeg vel visst en stund.

Og ferien. Også i år er den langt opp etter terminlisten til jaktprøvene, men neste år da skal vi har ordentlig ferie slik som "vanlige" mennesker har - eller skal vi det? I fjor sa jeg at det var siste året vi satset på det nivået, bare for å se at i år tar vi den enda lengere. Det kan bli morsomt å se hvor denne galskapen ender.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar