tirsdag 22. mai 2012

Vi ruller videre

I går så vi igjennom bildene fra utstillingen. Jeg ser mer nå enn jeg så tidligere. Jeg ser nå at det er mye å vinne på løpingen. Inititalt syntes jeg at det vanskelige var å stille henne opp, men det gikk meget greit. Nå gjelder det å løpe riktig. Jeg ser også på bildene at jeg var mer opptatt av min egen løping enn hunden slik at jeg ikke fikk hunden frem. Det er jo irrelevant hvordan løpestil jeg selv har om hunden ikke løper sammen med meg. Bedre lykke neste gang. Jeg ser også at jeg kunne vært bedre mentalt forberedt. Nå har vi fått oss en egen utstillingsperm med diverse informasjon om utstilling og hvordan man skal stille ut hund. Jeg har allerede begynt så smått å trene med familiens eldste Breton som har en 1. premie fra før av. Skal bare stille den for å få treningen i å stille breton. Særlig på jaktprøver presiseres det at det er ekvipasjon som lykkes og får premie. Det gjelder nok i like stor grad på utstilling. Jeg tror ikke Leia bryr seg, men det ergrer meg at jeg ikke klarte å gi henne optimale forhold for bedømming.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar